Conditii de returnare

PROtableta.ro respecta legislatia in domeniu cu privire la incheierea si executarea contractelor la distanta.

Produsele achizitionate prin intermediul site-ului www.protableta.ro, se pot returna conform Ordonantei nr. 130/ 2000 cu modificarile aduse prin Legea 51/2003, Legea 365/2002, Legea 363/2007 si OUG 174/2008: 

Art. 1.
Prezenta ordonanta reglementeaza conditiile incheierii si executarii contractelor la distanta intre comerciantii care furnizeaza produse sau servicii si consumatori.

Art. 2.
(1) In sensul prezentei ordonante, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) contract la distanta – contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta;
b) consumator – orice persoana fizica care achizitioneaza, utilizeaza sau consuma produse ori beneficiaza de prestarea unor servicii, in afara activitatii sale profesionale, in baza unui contract incheiat cu un comerciant, in conditiile prezentei ordonante;
c) comerciant – orice persoana fizica sau juridica, care, in contractele incheiate in conditiile prezentei ordonante, actioneaza in cadrul activitatii sale profesionale; 
d) tehnica de comunicatie la distanta – orice mijloc ce poate fi utilizat pentru incheierea unui contract intre comerciant si consumator si care nu necesita prezenta fizica simultana a celor doua parti;
e) operatordecomunicatie – orice persoana fizica sau juridica a carei activitate profesionala consta in a pune la dispozitie comerciantului una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta.
(2) Tehnicile de comunicatie la distanta sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.

Art. 7. – (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga: 
    a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4; 
    b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.    

(2) In cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile si incepe sa curga: 
    a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator; 
    b) pentru servicii, de la data incheierii contractului.    

(3) Daca in perioada celor 90 de zile informatiile prevazute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucratoare pentru denuntarea unilaterala a contractului incepe sa curga din acel moment.    

Art. 8. – In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.    

Art. 9. – In cazul in care, pentru produsul sau serviciul ce face obiectul contractului la distanta, comerciantul crediteaza consumatorul, direct sau in baza unui acord incheiat de comerciant cu un tert, o data cu denuntarea unilaterala a contractului la distanta inceteaza de drept si contractul de acordare a creditului, fara penalitati pentru consumator.    

Art. 10. – Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel: 
    a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 alin. (1); 
    b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant; 
    c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid; 
    d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator;” 

Contravaloarea produselor si/sau serviciile achizitionate prin intermediul www.protableta.ro, se va returna in termen de maxim 5 zile de la denuntarea unilaterala a contractului si receptionarea produselor. Cheluielile de returnare si comisioanele bancare vor fi suportate de cumparator si se vor scadea din suma ce va fi returnata.

Pentru returnarea produsului trebuie sa notificati in scris acest lucru la adresa de email info@protableta.ro. Numai cererile scrise se vor lua in considerare.

Produsul va fi returnat impreuna cu factura de achizitie si certificatul de garantie in original.

Produsul poate fi returnat numai daca este in conditii perfecte, inclusiv ambalajul si accesoriile aferente. Nu se pot returna urmatoarelor categorii de produsele: 
– echipamentele care prezinta urme de lovituri, modificari fizice, ciobiri, zgarieturi, socuri;
– software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, antivirusi etc.); – notebook-urile, calculatoarele, serverele si echipamentele pe care s-a instalat si activat licenta software cu care a fost livrat in momentul achizitiei;- cartuse desigilate;
– imprimante/multifunctionale care au cartusele desigilate;
– echipamentele care au fost aduse pe comanda sau cele care au fost create (asamblate) pe baza solicitarii clientului. 

Ne rezervam dreptul de a percepe taxe suplimentare pentru returnarea produselor uzate, deteriorate, fara ambalajul original, accesorii etc. pentru readucerea lor la starea initiala sau taxe administrative de manipulare/ambalare initiala.

Aceste taxe vor avea urmatoarele valori:

– verificare si constatare produs – echivalentul a 5 Euro;

– lipsa ambalajului – intre 5 si 15% din valoarea produsului.

Nu pot fi returnate, in baza legii, produsele care au fost ridicate de la sediul nostru.

Leave a reply